Objektif

PERKONGSIAN SEGALA BENTUK ILMU PENGETAHUAN, MAKLUMAT, AKTIVITI - AKTIVITI UNTUK KEBAIKAN SELURUH PENOLONG PEGAWAI TANAH PULAU PINANG DAN SELURUH PENOLONG PEGAWAI TANAH DI SEMENANJUNG MALAYSIA SERTA UMUM.




Ahad, 20 Februari 2011

Pantai Batu Feringghi


Pantai paling popular di Pulau Pinang semestinya Pantai Batu Feringghi. Masih tidak dipastikan asal usul namanya walaupun Feringghi membawa maksud ‘Orang Asing’ dalam bahasa Portugis. Lokasinya hanya 15 km ke arah Barat dari bandar Georgetown.

Pemandangannya yang cantik, pasir pantai yang putih dan halus, deruan ombak menghempas pantai pasti memukau mata yang memandang dan telinga yang mendengar. Pengunjung boleh memilih aktiviti seperti  mandi manda di tepian pantai, berkayak, jet skies, parasailing atau hanya berkelah sambil menikmati makanan negeri Pulau Pinang yang boleh didapati di warung – warung berdekatan.

Pastinya Pantai Batu Feringghi menawarkan destinasi yang menyegarkan mata, menenangkan minda dan mendamaikan hati. Jangan lupa untuk bersantai di Pantai Batu Feringghi semasa kunjungan tuan / puan sewaktu Mesyuarat Agong KPPTSM Dwi Tahunan Kali Ke 39 nanti.


Gambar-gambar yang diperolehi melalui Internet.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Topik Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...