Objektif

PERKONGSIAN SEGALA BENTUK ILMU PENGETAHUAN, MAKLUMAT, AKTIVITI - AKTIVITI UNTUK KEBAIKAN SELURUH PENOLONG PEGAWAI TANAH PULAU PINANG DAN SELURUH PENOLONG PEGAWAI TANAH DI SEMENANJUNG MALAYSIA SERTA UMUM.




Sabtu, 25 Disember 2010

Kesatuan Penolong Pegawai Tanah Semenanjung Malaysia (KPPTSM)

Kesatuan Penolong Pegawai Tanah Semenanjung Malaysia (KPPTSM)
Kesatuan Pegawai-Pegawai Petempatan Persekutuan Tanah Melayu merupakan bapa kepada semua kesatuan/persatuan Penolong Pegawai Tanah yang ada di Malaysia. Kesatuan ini telah di daftarkan pada 08 September 1960, iaitu lebih kurang 50 tahun yang lalu.

Pada 03 Ogos 2006, nama Kesatuan telah ditukar kepada Kesatuan Penolong Pegawai Tanah Semenanjung Malaysia mengikut peredaran masa dan bersesuaian dengan penukaran nama jawatan Pegawai Petempatan kepada Penolong Pegawai Tanah oleh Jabatan Pekhidmatan Awam.

Keahlian keseluruhan yang berdaftar dengan Kesatuan Penolong Pegawai Tanah Semenanjung Malaysia adalah 1020 orang di seluruh Semenanjung Malaysia. Masih terdapat lebih kurang 500 orang Penolong Pegawai Tanah yang belum berdaftar sebagai ahli

Untuk makluman, Pulau Pinang pernah menjadi tuan rumah kepada Mesyuarat Agung Dwi Tahunan ini sebanyak 3 kali iaitu pada tahun 1964, 27 Disember 1969 dan 24 November 1991.

Nurkilan Mohd Yusni bin Mohd Yasin (Penolong Pegawai Tanah Pejabat Daerah Dan Tanah Timur Laut)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Topik Berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...